Taniec z flagami

Od 3 do 9 lipca odbywała się we Wrocławiu kolejna edycja Międzynarodowego Festiwalu Tańca Dawnego „Pawana”. Ja z całej imprezy załapałem się tylko na pokazy w Rynku jej pierwszego dnia. Przywitali mnie dość niezwyczajni prowadzący…

…i dość zwyczajni tancerze…

…ale moją uwagę na dłużej przykuła dopiero grupka z Węgier, której nazwy niestety nie pamiętam. Jej widowiskowy, kilkunastominutowy występ z oczywistych względów nie mógł się odbyć na scenie. Doboszom było to obojętne, ale „miotacze sztandarów” potrzebowali dużo wolnej przestrzeni – nie tylko do maszerowania, lecz przede wszystkim nad sobą. Choć publiczność posłusznie się dla nich rozstąpiła, w powietrzu i tak robiło się ciasno. Sztandary, które sobie nawzajem rzucali, mijały się o centymetry, nieraz też spadały na ziemię. Na szczęście pomyłki nie uczyniły występu mniej efektownym. Owszem, zdarzyło się, że jeden z „tancerzy” cisnął swój sztandar w górę o jeden takt wcześniej niż pozostali, ale nie przyćmiło to tych dobrze wykonanych sztuczek. Sztandary między nogami, po dwa sztandary u jednej osoby… Z chęcią zostałem, żeby popatrzeć.
 
 
 
 
 
 
 
 

Nie jestem miłośnikiem tańca ani wojska. Może znalazłaby się we mnie odrobina zainteresowania dla akrobatyki. A może czekałem, aż ktoś popełni błąd i dostanę sztandarem w głowę – nieważne. Pokaz został przyjęty z entuzjazmem, również przeze mnie. Wpisuję sobie do kalendarza na przyszły rok, że mam wypatrywać kolejnej edycji festiwalu. Wtedy może napiszę więcej.

, , , ,

  1. #1 by Serenissima Wratislavia on Czerwiec 27, 2012 - 18:36

    Dopiero teraz trafiliśmy na Pańską recenzję ubiegłorocznego Dnia Renesansowego na Rynku wrocławskim. Niezmiernie nam miło, że przygotowany program zdobył Pańskie uznanie. Grupa żonglująca flagami to węgierski zespół „Pavane”, który pojawi się u nas również w tym roku, podczas Jarmarku Renesansowego na zamku w Leśnicy 1 lipca. Więcej szczegółów na http://www.pawana.eu/. Serdecznie zapraszamy!

Skomentuj

