Ekoodwyk na siedmiu kółkach

Tyle się ostatnio mówi o rowerach… Akcja za akcją… Przykładowo przez całą drugą połowę tego miesiąca trwa zorganizowany przez Związek Stowarzyszeń „Polska Zielona Sieć” rowerowy rajd przez Polskę. Uczestnicy, w ramach kampanii NEO Nawyki (NEO = nowocześnie, energooszczędnie, odpowiedzialnie), zrobili sobie trzy weekendowe przystanki z akcjami ulicznymi. Środkowy mieli we Wrocławiu. 23 lipca przystąpili do dzieła pod Falansterem. Gdy tam zajrzałem, impreza się dopiero rozkręcała.


Jednym z atrakcyjniejszych punktów programu był… septycykl? Organizatorzy nazwali to „upcyklingową konstrukcją rowerową”. Taka rowerowa komunikacja zbiorowa. Bardzo rodzinna – czteroosobowa. Popieram.






Gorzej z moją sympatią dla świetlówek kompaktowych (czyli tzw. żarówek energooszczędnych). Studiowałem elektroenergetykę, więc mam zakodowane w głowie, że ta zaraza sieje zakłócenia w sieci i byłoby przerąbane, gdyby wszyscy zaczęli ich używać – trzeba by sporo inwestować w dodatkowe zabezpieczenia, a jakość dostarczanej odbiorcy energii i tak by zmalała. Poza tym po prostu nie wystarcza mi emitowane przez nie światło. Ja żyję o chlebie, wodzie i halogenówkach.

Temat prezentuje się ciekawie w połączeniu z wykonanym w trakcie imprezy malunkiem. Świetlówka i kominy elektrociepłowni… Jak ma mi się to kojarzyć? Chyba dokładnie tak, jak napisałem w akapicie wyżej.



Organizatorzy zbierają materiały do wideopetycji promującej nawyki przyjazne środowisku – dlatego przygotowali również stanowisko z kamerą dla tych, którzy chcieliby opowiedzieć o swej transformacji z „melepety energetycznej” w „neonawykową fachurę”. W myśl zasady „bawiąc uczyć, ucząc bawić” – przybyli mogli się też zapoznać z grą „NEOnawyki”. Nie mam nic przeciwko komputerowym narzędziom edukacyjnym i przyznaję, że to słusznie zwraca uwagę na kilka rzeczy, które można poprawić w domu, robi to jednak w sposób tak przesadzony, że śmiać mi się chciało (podobnie jak w przypadku „melepet”).

W programie znalazły się jeszcze projekcje filmów i konkursy z nagrodami. Ja niestety byłem już gdzie indziej.

, , , , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

