Chlebem i kamerą

Piotr Kucharski jest, jak sama nazwa wskazuje, kucharzem. Udowodnił to w programie „Gotuj o wszystko” (albo jakoś podobnie) na TVN, dzięki któremu robi obecnie karierę. Wspomaga go Mastercook, którego sprzęt możemy oglądać od 6 sierpnia w Browarze Mieszczańskim, w nowo otwartym studiu kulinarnym.

Gdy dotarłem, było już po lodach. Szkoda, bo w kuchni panował taki skwar, że aż się momentalnie zlałem potem. Pocieszałem się słowami Billa Hicksa: „Prawdziwi mężczyźni nie tańczą. Oni siedzą, pocą się i przeklinają. O, kurwa”.

W ramach kolacji skosztowałem chleba z ogórkiem i smalcem, którego dodatkowe składniki byłem w stanie rozgryźć tylko dosłownie.

Na zewnątrz tymczasem trwał jarmark z udziałem regionalnych producentów żywności. Wędlina, miód itp.

Następny punkt programu: warsztaty chlebowe.




A szpiedzy wszystko notują…

Gdy pierwsza z dwóch grup ulepiła już swoje bochenki, wylądowały one na ok. 40 minut w piekarnikach.


Nie chciało mi się czekać na miejscu, więc przeszedłem się w inną część Browaru, by posłuchać próby jakiegoś zespołu (a przynajmniej perkusisty) i pogapić się w okno czyjejś łazienki. Wróciłem na uroczyste wyjęcie z piekarnika.

Bochenkowi trzeba nastukać.

Jak głosił program: „każdy uczestnik będzie mógł sfotografować własnoręcznie wykonany chleb”. Bo jedzenie ma wyglądać, a nie smakować. Żeby wyglądało lepiej, smaruje je się czymś. Nazywa się to „fotografią i stylizacją kulinarną”.



W programie była jeszcze projekcja nagradzanego tu i ówdzie filmu dokumentalnego „Ingredients – Meet Your Farmer” dotyczącego „zrównoważonego systemu żywienia”, jednak sprzęt nie chciał współpracować. Piotr Kucharski – całkiem sympatyczny, uśmiechnięty typ – zapowiedział, że obejrzymy go przy innej okazji. Mam nadzieję, że jej nie przegapię. Zwłaszcza że planowany jest jeszcze m.in. pokaz kuchni indyjskiej.

, , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

