Loteria z pogodą

Była to noc z 24 na 25 sierpnia. Spałem dobrze, chociaż znowu zasnąłem wbrew swej woli, a jeszcze bardziej wbrew swym planom. Trochę po godzinie 4 obudził mnie szum zza okna. Zaczynało padać. Wiało. Nie przejąłem się, lubię odgłosy deszczu. Szybko jednak rozpadało się na tyle, że postanowiłem zamknąć okno. Przeszedłem się też po mieszkaniu, by sprawdzić, czy gdzieś jeszcze nie mam otwartej drogi dla wody przelatującej na wysokości mojego piętra. W którymś z kolei pokoju dotarło do mnie wreszcie, że zerwała się niezła wichura. Uświadomił mi to widok za oknem. Gęsty deszcz o kierunku zbliżonym do poziomu i zginające się w tym samym kierunku cieńsze gałęzie drzew. Popatrzyłem przez chwilę i poszedłem dalej spać.

Dwie godziny później hałas miał już inny charakter. Strażacy piłowali złamane drzewo. Poleciało na pętlę autobusową, a dokładniej: na stojące na jej skraju kioski. Uszczerbku doznała m.in. kolektura totalizatora sportowego, jednak główne uderzenie przyjął na siebie sklep odzieżowy. Oprócz straży pożarnej na miejsce przybyła policja, ale chyba nie stwierdziła nic poważniejszego niż oczywiste uszkodzenia.





Chociaż samym autobusom skutki wichury nie przeszkadzały, pasażerowie odczuli utrudnienia. Drzewo zahaczyło o zawieszony na słupach kabel zasilający. W efekcie od energii elektrycznej odcięty został m.in. automat Wrocławskiej Karty Miejskiej. Obserwowałem ludzi bezskutecznie próbujących zakodować bilety na swych urbancardach. Gdy widzieli, że urządzenie nie reaguje, większość z nich udawała się do kiosku obok. Tam niestety słyszeli, że biletów już nie sprzedają. Nieliczni pytali jeszcze kierowców autobusów, ale skutek był ten sam. Ciekawe, czy któryś z nich trafił potem na kanara. Ech, cywilizacja…

Jeszcze zdjęcie z poranka 26 sierpnia. Dach odzieżowego, ze względu na uszkodzenia (nie tylko oberwaną blachę i rynnę), przykryto folią.

, , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

