Raz na moście

27 sierpnia – dzień otwarty Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, w tym mostu w trakcie imprezy nazwanego już ostatecznie Rędzińskim. Nie będę podawał szczegółów tej masówki. Zrobiły to już inne serwisy. W skrócie: wśród organizatorów znalazły się m.in. Strabag i Mostostal, a wśrod gości – Jan Biliszczuk (projektant mostu), Donald Tusk (premier), Stanisław Szozda i Ryszard Szurkowski (słynni kolarze). Dwaj ostatni należą do grupy społecznej / subkultury (niepotrzebne skreślić), którego tego dnia mnie najbardziej drażniła. Droga na imprezę prowadziła bowiem przez chmarę rowerzystów. Póki jeżdżą drogami rowerowymi, nie mam nic przeciwko. Gdy jednak bez wyraźnej przyczyny pakują się na chodnik, chociaż obok prowadzi droga rowerowa, nie mogą liczyć na moją życzliwość. Szczytem była sytuacja na ul. Maślickiej (odcinek od Pilczyckiej do Rędzińskiej), gdzie nie ma dróg rowerowych (nie ma nawet miejsca na nie, bo to w zasadzie niezbyt uczęszczana uliczka), więc rowerzyści walili i jezdnią, i chodnikami po obu jej stronach, przeszkadzając wszystkim. No, ale skoro sami organizatory – słusznie zresztą – zachęcali do przybycia pojazdami komunikacji miejskiej albo właśnie rowerami, to nie mogę mieć wielkich pretensji do tych, którzy posłuchali. Winne są warunki drogowe. O tym jednak, że wszystko było organizowane w pośpiechu, świadczy chociażby oznakowanie na miejscu. Pod obwodnicą trochę się pogubiłem. Przejście którą stroną (której) ulicy?



Wszedłem i zaraz dostałem dodatek „Gazety” o tym, jak budowano most. O resztę można było dopytać w punkcie informacyjnym. Myszy są wszechwiedzące! Czekam, aż opanują świat!

Wyglądało to wszystko iście festynowo. Na dzieciaki czekały dmuchańce. Większe dzieciaki ustawiały się w kolejce do innych zabawek, głównie do tych udostępnionych tu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach programu „Drogi zaufania”, np. do symulatora dachowania. Samochód nie tylko był pozbawiony kół – miał też pękniętą przednią szybę.


Symulator zderzenia. Jak to określiła pani z obsługi: prędkość parkingowa. Przesłanie obu symulatorów opisałbym więc następująco: doświadcz tego, a potem wyobraź sobie, że możesz to przeżyć kilka razy mocniej… albo i nie przeżyć.

Symulacja… slalomu po pijanemu. Jak to określiła pani z obsługi: 1,2 promila. Sam tych gogli nie zakładałem, ale oczy użytkowników widziałem przez nie mocno zniekształcone.

Symulator… Po prostu symulator.

A to już nie jest symulator.

Gokarty. Tor zagrodzono, żeby ktoś przypadkiem nie pojechał do Lubawki, Legnicy, Opola, Zielonej Góry…

Wystawa zabytkowych maszyn drogowych.


Wystawa zdjęć.

Największą atrakcją było wejście na most. Zorganizowane, szybko przeszkolone (formalnie był to jeszcze plac budowy) grupy wpuszczano z przewodnikiem chyba co kilkanaście minut. Wystarczyło pokonać te parę barykad i wpisać się na listę.




Dzień otwarty AOW spodobał mi się jako wydarzenie wrocławsko-patriotyczne i na świeżym powietrzu. Zniechęciła mnie tylko masa ludzi, zwłaszcza rowerzystów (których na bramce informowano o zakazie jazdy po terenie imprezy, ale w niemałej części się nim nie przejmowali), upał i lejący się ze mnie pot. Tak, na most ostatecznie nie wszedłem. Jeśli ktoś chce go obejrzeć, zapraszam do kolegi.

, , , , , , ,

  1. #1 by Camparis on Sierpień 31, 2011 - 22:54

    A ja próbowałam dostać się od „drugiej” strony i tu wielki ZONK – bo od tamtej strony wjechać się nie dało! A napedałowałam się okrutnie i stwierdziłam że mam w głębokiej d… most i ich obchody! A jeśli chodzi o myszy – jeśli króliki będą miały identyczne dekolty, to też mogą wspólnie z myszami panować na świecie?

  2. #2 by Krasnal Adamu on Wrzesień 1, 2011 - 00:36

    Króliki? Króliki mogą je nawet wygryźć ;)

Skomentuj

