…i w mąkę się obróciłaś

Zgodnie z informacjami, które posiadałem, wystawa instalacji Tiny Schwichtenberg w Domu Edyty Stein, odbywająca się w ramach obchodów 120-lecia narodzin patronki placówki, przygotowana została w Piwnicy Kulturalnej – dlatego 14 października zawędrowałem od razu tam. Dopiero po pewnym czasie poczułem się samotny i wróciłem na parter, gdzie, jak się okazało, zgromadzili się już pozostali goście. Tu czekał też obowiązkowy poczęstunek i sama artystka, która wytłumaczyła, że wybrała piwnicę jako jedno z mniej lubianych, ale równocześnie bardzo potrzebne w domu pomieszczenie.

Po przemowie zeszliśmy na dół. Schwichtenberg została poproszona o osobiste otwarcie drzwi, za którymi czekała na nas instalacja z jej cyklu „Mehl-Art”, czyli „Sztuka mąką”. Przepis jest prosty i stosowany przez nią już od kilkunastu lat. Składniki to szablony liter i mąka. Przekazem w tej odsłonie są teksty Edith Stein.



Niedoskonałości podłogi Niemce nie przeszkadzały.

Niektórzy się zapędzili i wdepnęli, ale to również artystce nie przeszkadzało.

Na odchodnym – rzut oka przez okno, z ulicy.

W pomyśle nie ma nic odkrywczego, jednak fascynuje sam fakt, że komuś się chciało go zrealizować. Nie pomyślałem, żeby spytać Schwichtenberg, jak długo siedziała nad tą podłogą, ale… sam bym chętnie coś takiego zrobił. Tylko że prędzej w piasku, bo jestem zbyt skąpy, żeby zmarnować tyle mąki.

, , , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

