Z ręką w euroskrzynce

Euroskrzynka to genialny wynalazek. Od paru tygodni, wracając do domu, prawie zawsze wsadzam dłoń w otwór zasłonięty klapką i wyciągam część poczty. Nabieram wprawy – kiedyś potrafiłem wygrzebać tylko gazetki i ulotki, teraz również koperty. Przyznaję, że nieraz kaleczę sobie przy tym palce, ale z krwią na rękach czuję się akurat lepiej. Kluczyki są dla mięczaków.

Niedawnej nocy wyciągnąłem kilka ważniejszych przesyłek. Ku swemu zaskoczeniu, przeglądając je w mieszkaniu, zobaczyłem na jednej cudze nazwisko. Spojrzałem na adres – to do lokatora zza drzwi obok. Pomyślałem, że trochę za głęboko grzebałem, i wróciłem na parter, by oddać sąsiadowi, co sąsiedzkie. Wrzucając kopertę do właściwej, zlokalizowanej pod moją, skrzynki, zorientowałem się jednak, że to niemożliwe, żebym się do niej dostał ze swojej. Wniosek: to nie ja się zapędziłem, tylko listonosz się pomylił. Nie zmienia to jednak pewnego faktu. Wprowadzenie euroskrzynek oznacza nie tylko ułatwienie wkładania, lecz również wyjmowania. Dostawcy inni niż nie tak dawny monopolista mogą teraz swobodnie wrzucać pocztę. Ja mogę ją podkradać sąsiadom. Swoją wyciągam tak z lenistwa. Cudzą mógłbym z nudów.

,

  1. #1 by emilya on Październik 23, 2011 - 22:21

    I teraz wszyscy biegną do swoich skrzynek trenować ;)

  2. #2 by emilya on Październik 23, 2011 - 22:22

    A i do nie swoich też ;P

  3. #3 by Wrocław Fantastyczny on Październik 23, 2011 - 22:35

    Pierwsze dobieranie się do zawartości własnej euroskrzynki to właśnie „bez klucza”. Wiedziałem, że jest tam coś ważnego, a niestety administrator kluczyki roznosił tylko w godzinach, kiedy normalny człowiek pracuje. Dodam, że wybrałem wersję bezpieczniejszą – śrubokrętem podnosisz zawartość, palcami tylko wyciągasz. A pomyśleć, że niektórzy wręcz sami proszą, aby im polecone do skrzyneczek wrzucać, a poczta wciąż na to nalega… ech, nie dojdzie wam kiedyś polecony, to szybko zrezygnujecie.

  4. #4 by Krasnal Adamu on Październik 24, 2011 - 09:01

    Muszę zacząć nosić przy sobie śrubokręt.

Skomentuj

