João zagrał krótko

Nie przepadam za kręceniem filmików, wolę robić zdjęcia… ale nie w Szajbie. Zapowiedziany już w innej notce koncert João de Sousy przedstawiam więc w wersji z dźwiękiem i ruchomym obrazem. Na materiał składa się ustawianie nagłośnienia, część utworu „The Scale” i dużo męczącej gadaniny konferansjera. Tak, sadystycznie zawarłem w nim kupę nieistotnych rzeczy, żeby lepiej oddać klimat.

Podczas koncertu 23 października wykonane zostały zaledwie cztery utwory, przetykane zapowiedziami João. Jako pierwsze usłyszeliśmy „The Scale”, po którym wokalista przemówił do nas po polsku. W drugim w kolejności „The Call Of Love” zachwycił mnie głosem. Aż trudno mi było uwierzyć, że słyszę to na żywo, a nie z płyty. Po zapowiedzi po angielsku wykonane zostało „What’s With You, Anyway”, trochę inaczej niż dwa dni wcześniej na ul. Świdnickiej, bowiem tym razem dwóm muzykom z gitarami akustycznymi towarzyszył klawiszowiec, wspierający lidera projektu również wokalnie. Ostatnia zapowiedź wygłoszona została po portugalsku. João powiadomił bardziej pojętnych, że kolejny koncert zagra 9 listopada w Bezsenności, o czym informują również rozłożone na stołach ulotki. Na koniec zagrane zostało „End Of The Line” i znowu… chyba jeszcze nigdy nie słyszałem na żywo wokalisty o takim cudownym głosie.

Wśród widzów: Ariel Ramírez.

Żeby nie było tak pięknie, kilka zdań o promowanym albumie. Przesłuchałem na skróty i stwierdziłem, że niestety wersje studyjne, zwłaszcza „End Of The Line” i „The Call Of Love”, nie dorównują tym z koncertu. Piosenki te wypadają lepiej bez perkusji, akustycznie i z większą rolą wokalisty. Jedynym utworem, który mam ochotę przesłuchać więcej niż jeden raz, jest „Final Playground”. Aż mi szkoda, że się za ten temat wziąłem, bo przecież ten Portugalczyk to swój chłop, nawet jeśli nie jest stąd.

, , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

