Strofy z samochodu

Na oko – student. Zaczepił mnie na Jarmarku Bożonarodzeniowym, w rogu Rynku przy Świdnickiej, w poniedziałek, 5 grudnia. Powiedział, że jest bezdomnym poetą i mieszka w samochodzie kolegi. Zarabia, sprzedając „co łaska” swoje wiersze, w których opowiada się za miłością. Ja się na poezji nie znam, ale ta mnie formą nie urzekła. Prosta, tradycyjna budowa – strofy po cztery wersy, rymy naprzemienne. Jakby nadmierne użycie epitetów. Ale nie za wiersze zapłaciłem. Te 10zł gość dostał ode mnie za swoją historię i podejście do sprawy. Po prostu za technikę żebrania.

Jarosław Łuczak „Pojednanie”
Wrocław 2011, self-release (że tak to profesjonalnie ujmę)

,

  1. #1 by occama on Kwiecień 20, 2012 - 20:33

    moim zdaniem nie możę tu być mowy o „technice żebrania”. Jeżęli ktoś co tworzy i sprzedaje, to gdzie tu żebranie? Każdy rzemieślnik, twórca, artysta właśnie tak działa.

  2. #2 by lonely26 on Sierpień 12, 2014 - 20:58

    Dokładnie occama. Mnie tez zaczepił, kupiłam i powiem tak: na wierszach się nie znam, nie powiem czy coś jest wybitne czy nie ale mi się podobały, wydają się pozbawione jakiegokolwiek patosu, po prostu szczere.

Skomentuj

