Palcami w synagodze

Czytając na Wikipedii definicję fingerstyle’u, odniosłem wrażenie, że autor notki sam nie wiedział, o czym pisał. Wyjaśnienie ogranicza się do następującej informacji.

Technika gry na gitarze (…) pozwalająca na jednoczesne prowadzenie melodii, linii basu oraz podkładu akordowego. Takie podejście pozwala na solową grę, stwarzającą wrażenie obecności dwóch gitarzystów.

I co ma mi to mówić? Na czym ta technika polega? Dlaczego w nazwie znajduje się „palec”? Jako osobnik posługujący się gitarą od lat, i to nie do wbijania gwoździ, jestem w stanie się domyślić. Kto ma mniejszą wiedzę o instrumencie, 26 listopada, podczas koncertu w Synagodze pod Białym Bocianem, mógł zobaczyć, jak technikę tę w mistrzowski sposób stosuje Preston Reed – jedna z głównych gwiazd (po Paco de Lucii) Wrocławskiego Festiwalu Gitarowego „Gitara 2011”.

Ja niestety przyglądałem się tylko krótko przez okno (byłem w drodze na imprezę po drugiej stronie podwórza), więc relacji nie będzie.

, , , ,

  1. #1 by makiwara on Styczeń 4, 2012 - 15:06

    Uwielbiam Reeda (również Lou i nie szczędzę okazji, coby dać temu wyraz)!

Skomentuj

