Z przewodnikiem po Polsce obok zoo

Wrocławska Kraina Miniatur otwarta została miesiąc temu. Z tej okazji dzisiaj, 30 września, wieczorem odbędzie się m.in. fireshow i puszczanie chińskich lampionów. Wstęp wolny, więc może warto się wybrać, same miniatury lepiej jednak obejrzeć za dnia. Co ja tam widziałem, przedstawiam w skrócie i bez nadmiaru komentarzy. Jeśli ktoś się chce dowiedzieć więcej, wystarczy kupić bilet i poczekać na któregoś z przewodników.

Za pierwszy plus Krainy Miniatur uznałem właśnie tych paru kursujących w kółko gości przedstawiających zwiedzającym historie kolejnych budowli. Gdyby ktoś po jednym przejściu czuł niedosyt, może bez problemu dołączyć do następnej grupy – przecież każdy przewodnik opowiada inaczej. Warto jednak podchodzić do ich słów z pewnym dystansem, np. ja się zdziwiłem, gdy usłyszałem, że twórcą Bramy Brandenburskiej jest Karl Schinkel.
Drugim plusem są smaczki samych miniatur: multimedialność, interaktywność, dodatkowe szczegóły. Nie zdradzę wszystkich, ale, w skrócie: niektóre budowle wydają dźwięki, a przy części znaleźć można malutkie krasnale.




Jeśli ktoś woli duże niż małe – stół i buty Guliwera.

Ja się dałem zakuć w kunę. Ku niezadowoleniu społeczeństwa zostałem jednak potem wypuszczony.

Na ostateczną zachętę – atrakcja dla tych, którzy lubią patrzeć.

Do kilkunastu miniatur budowli z terenu Polski, w skali 1:25, mają dołączyć kolejne. Jeśli ktoś ma propozycje, może je zgłaszać przy wejściu lub przez formularz na stronie internetowej parku. Sugeruje się jedynie, żeby były to pomysły, których nie wykorzystano jeszcze w Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach.

Mnie się podobało, więc polecam.
Zwiedzanie możliwe jest do grudnia. Na zimę miniatury – w naszych warunkach atmosferycznych wrażliwe tylko na grad, ale pod pokrywą śniegu mniej atrakcyjne – są chowane i poddawane konserwacji.

, ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

