Pierwszy śnieg – ciepły śnieg

We Wrocławiu pojawił się już śnieg! Lada dzień w centrum rozwieszone zostaną świąteczne ozdoby (w tym roku skromniejsze – ze względu na oszczędności i remonty), a w Rynku stanie sztuczna choinka i ruszy jarmark. Ogłoszono też wstępne plany współorganizowanego z TVP Sylwestra. Pierwszy jednak, przed pozostałymi atrakcjami, ukazał się naszym oczom biały puch. Niestety nie wszyscy zdążyli go zobaczyć – nie zapełnił całego miasta. Tak to niestety bywa. Nieraz już jechałem w deszczu autobusem, by kilka przystanków dalej z zaskoczeniem oglądać suche chodniki. Podobnie teraz śnieg pokrył ulice Wrocławia wybiórczo.

Żartowałem. Rozłożony na foliowych płachtach śnieg nie był prawdziwy. Nie był nawet zimny ani mokry – gdybym nawrzucał go sobie za kołnierz, to bym się jeszcze ogrzał. Rozmieszczono go na planie filmowym zorganizowanym 3 listopada w rogu pl. Solnego przy skrzyżowaniu ul. Kiełbaśniczej i Ruskiej. Niestety ekipę zobowiązano do zachowania tajemnicy, do czego rejestruje materiał. Z jednego statysty z trudem wyciągnąłem informację, że coś w ogóle jest kręcone. Nie poddałem się jednak, szukałem informacji dalej i… nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Ja się dowiedziałem, że robią reklamę dla miasta, kto inny, że dla Cyfrowego Polsatu… Pewne jest, że główny bohater kupował choinkę, a brama prowadząca na podwórze przy pl. Solnym 7 prawdopodobnie już od bardzo dawna nie była aż tak uczęszczana. Chętnie obejrzę efekt końcowy. Również z przyjemnością ujrzę wreszcie prawdziwy śnieg, chociaż… to już nie będzie to samo.

, ,

  1. #1 by wroclawfantastyczny on Listopad 15, 2012 - 12:32

    Ale już gdzieś czytałem, że mają robić nową, świąteczną reklamę miasta – to by pasowało… a co do pierwszego śniegu, to pierwszy naturalny już był, bodajże 2 tygodnie temu… we Wrocławiu szybko się stopił, ale pod Wałbrzychem jeszcze następnego dnia wieczorem jeszcze miejscami go dużo leżało…
    http://www.prawiezegory.blogspot.com/2012/11/zima-do-jesieni-przyjechaa-w-odwiedziny.html

Skomentuj

