Basem do kobiety

Przyznaję się bez bicia, że nie mam pojęcia, kiedy jest Dzień Kobiet. Proszę się więc nie dziwić, że publikuję tę notkę akurat dzisiaj. Pamiętam tylko, że recital kontrabasowy Janusza Musiała odbył się w Mediatece i właśnie z okazji Dnia Kobiet. Internet, właściwości plików zdjęć i program koncertu podpowiadają mi, że był to 8 marca 2013 r. Przyjmuję na wiarę.


Jakiej publiczności można się było spodziewać? Coś mi zasugerowało, chyba ten „Dzień Kobiet”, że przyjdą głównie reprezentantki płci przeciwnej do mojej. Rzeczywistość okazała się inna. Odniosłem wrażenie, że wśród pierwszych na sali, zajmujących przednią część „widowni”, była koedukacyjna grupa młodzieży, raczej nawet niepasjonującej się tego typu muzyką. Dopiero trochę dalej usiadło więcej kobiet, w różnym wieku. Przed nimi zaś zaprezentowali się Janusz Musiał oraz wspierająca go w niektórych kompozycjach klawiszami (dobra, niech będzie, że fortepianem elektrycznym) Elżbieta Stypułkowska-Kafka. W programie dwuczęściowego recitalu, trwającego w sumie, razem z bisem, około godziny, znalazły się dwa walce Domenico Dragonettiego na kontrabas solo, koncerty kontrabasowe Carla Dittersdorfa i Siergieja Kusewickiego oraz preludium ze suity Hansa Fryby. Ekspercko nie zrecenzuję, bo przecież do niedawna nie docierało do mnie nawet, że walc (jak i polonez) nie musi być tańcem do tańczenia, a gdy jeszcze przeczytałem, że kompozycja Fryby ma charakter figuratywno-improwizacyjny… Nie moja działka. Sam bym nigdy nie skojarzył muzyki poważnej ze słowem „improwizacja”. Ale przynajmniej gdzieś kobietę zaprosiłem.

, , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

