Sport i jedzenie w wielu językach

Na Wrocławską Językomanię 21 września 2013 r. w Szkole Języków Obcych „Lektor” udałem się skuszony kulinarnymi punktami programu. Droga do mojego żołądka była jednak kręta – zapraszające przechodniów dziewczyny przy wejściu skierowały mnie najpierw do piwnicy, na spotkanie z członkami drużyny Giants Wrocław, mistrzami Polski 2013 w futbolu amerykańskim. Białas z numerem 22 opowiadał akurat, po co i jak ma pokonać dziesięć jardów oraz jakie wymiary ma lub powinno mieć boisko. Jakimi językami operowali jego koledzy, nie miałem okazji się przekonać.

Po kilku minutach przeniosłem się na trzecie piętro, gdzie lada moment miała się zacząć prezentacja „Health food we Francji”. Prowadząca z restauracji dietetycznej Wincentego 21 omówiła temat dość krótko, po czym zaprosiła nas do degustacji. Niestety jednego mi na stole zabrakło. Wspomniano, że Francuzi popijają dania winem lub wodą z kranu. O tym tylko posłuchaliśmy. Wina nie było, a po kranówę do toalety chodzić mi się nie chciało. Mimo to ciastko z jabłkiem oraz ser ze szpinakiem i łososiem przypadły mi do gustu. Od ciastka z suszoną szynką nie wyczułem nic poza tym, że było słone, ale nie narzekam.


Niestety na imprezę przybyłem bliżej jej końca niż początku, więc nie załapałem się już na pizzę, kawę ani inne kuchenne wytwory. Po degustacji opuściłem budynek. Tymczasem ekipa przed wejściem nadal zapraszała przechodniów na spotkanie z Gigantami.

Język posiada kubki smakowe. Zależnie od kraju mogą one być przyzwyczajone do różnej intensywności doznań. O tym się w szkołach językowych na co dzień nie uczy. To oczywisty błąd. Przecież można by wtedy prowadzić zajęcia bez przerw śniadaniowych. Taka oszczędność czasu…

, , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

