O jeden herb Wrocławia mniej

Kilka tygodni temu przejeżdżałem tramwajem przez most Sikorskiego. W przelocie zerknąłem na stojący przy końcu Podwala jeden z budynków zamkniętego w 2007 r. i od tamtej pory czekającego na nowych inwestorów Wojewódzkiego Szpitala im. Józefa Babińskiego. Odkąd pamiętam, nad jego wejściem znajdował się stary herb Wrocławia. Tym razem zamiast koła czarnego zobaczyłem jasnoszare i jakby obdarte. Różne miałem pomysły, co się stało, aż 25 października 2013 r. „Gazeta wrocławska” ze sporym opóźnieniem doniosła, że zabytek został skradziony, a podejrzani są złomiarze. To chyba najgorsza informacja z możliwych.

Stan z listopada 2006 r.

Stan z października 2013 r.

Na podstawie innych znalezionych w internecie wzmianek nt. miedzianego herbu autorstwa Hansa Beyssella wnioskuję, że zniknął on najpóźniej na początku lipca 2013 r. Był ostatnią zachowaną ozdobą na tej ścianie. Powyżej kiedyś znajdował się niemiecki mural. Sam budynek należał pierwotnie do fundacji Marii Johanny Pulvermacher i powstał w połowie lat 30. XX w. To kiedy rozbiórka?

, , , ,

  1. #1 by ZygmuntMolikEWA on Październik 29, 2013 - 08:29

    To czego nie zmiotła wojna, akcje typu ‚cały naród buduje stolicę’, skutecznie dewastują nowi Hunowie naszych czasów – złomiarze.
    Zdumiewa mnie brak, czy nieskuteczność interwencji prawnych.
    Choć, z drugiej strony, punkty skupu złomu wyrastając dumnie w każdym kącie, zapewne dają zatrudnienie i profity ‚bezideowym’ właścicielom. Eh…

  2. #2 by Hubert on Styczeń 6, 2014 - 14:00

    włąsnie wpadłem na ten artykuł, bo szuka łem jakiś informacji,dzisiaj własnie przechodziłem i zauważyłem ten brak. Co bardzo mnie wkurzyło, jak to w Polsce bywa po wojnie burzyli i rozkradali i teraz to samo jest, szkoda że nikt z naszych władz nie reaguje.

Skomentuj

