Majka Jeżowska dla dużych i małych

Majka Jeżowska to jedna z tych popularnych polskich piosenkarek, które znam bardzo dobrze, ale tylko z nazwiska. Przed spotkaniem 2 grudnia 2013 r. w Empiku w Renomie postanowiłem się więc dokształcić. Szybko się przekonałem, że coś jednak o niej wiem. Tytuły „A ja wolę moją mamę” i „Wszystkie dzieci nasze są” są mi przecież znane od dawna. Dzieła sztandarowe… tylko właściciela sztandaru mi brakowało.

Po skojarzeniu nazwiska z konkretnymi utworami i w połączeniu z informacją, że Jeżowska będzie promować specjalne wydanie albumu „Czarodzieje uśmiechu”, z którego część dochodu ma zostać przekazana na wsparcie programu „NIE nowotworom u dzieci” Fundacji Ronalda McDonalda, spodziewałem się, że na miejscu natrafię na liczne grono bardzo młodych odbiorców. Zdziwiłem się więc, gdy zaraz po wejściu do salonu Empiku usłyszałem piosenkarkę opowiadającą o swoim zamiarze nagrania płyty dla dorosłych, z balladami, do kochania się. Sama jednak dodała, że zapowiada ją od dawna. Wśród innych planów, które nie wiadomo, kiedy zrealizuje, ma też np. zabawkowe karaoke z jej piosenkami dla dzieci.

Jeżowska, żona Amerykanina, pokazała się jako osoba tolerancyjna. Podczas spotkania opowiedziała m.in. ważną dla niej historię o czarnoskórym chłopcu z Rawy Mazowieckiej, który oznajmił jej kiedyś, że jej piosenka „Kolorowe dzieci” bardzo mu w życiu pomogła. Ona sama swoim potomstwem zajmowała się mało. Jak to określiła, zawsze była zapracowaną mamą. Nie wiem, jak sytuacja wyglądała wtedy, czyli – jeśli dobrze wywnioskowałem – głównie w latach 80. i 90., ale obecnie piosenkarka daje podobno około dwustu koncertów rocznie, a to rzeczywiście jest sporo.

Niestety promowane płyty nie dojechały na czas z Francji, ale Jeżowska zareklamowała dostępną już czteropłytową składankę „The Best Christmas… Ever! Vol. 2”, na której zamieszczono m.in. utwór jej autorstwa pt. „Swingująca zima”. Za darmo można było natomiast dostać zdjęcie piosenkarki z autografem.

, , , , , ,

  1. #1 by annybloog on Grudzień 10, 2013 - 11:07

    Nieco zapomniana, nie doceniana, ale przecież jest. :) Jeszcze można sięgnąć, do Jej twórczości. Pozdrawiam, A

Skomentuj

