Rocznica Smoleńska mniej hałaśliwie

10 kwietnia ścięto parę brzóz. Nie w Rosji. W Parku Zachodnim, przy torowisku tramwajowym. Panowie w służbowych strojach ogrodzili je biało-czerwoną wstęgą i pocięli. Ponury to żart, ale dzięki Prawu i Sprawiedliwości brzozy już nigdy nie będą dla mnie takie jak kiedyś. Bawiły mnie nawet w czwartą rocznicę katastrofy w Smoleńsku, gdy wybierałem się na złożenie kwiatów pod tablicą upamiętniającą Jerzego Szmajdzińskiego.

Na główną uroczystość, z nagłośnieniem i z udziałem reprezentantów m.in. wojska, piłkarskiego Śląska i Sojuszu Lewicy Demokratycznej, się spóźniłem. Gdy dotarłem pod bramę stadionu przy ul. Oporowskiej, leżało tam już sporo kwiatów, w tym od działaczy WKS-u, Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych, kolegów z partii i wojewody dolnośląskiego.


Później, w imieniu Honorowego Komitetu Obchodów Czwartej Rocznicy Katastrofy Smoleńskiej, wieniec złożył Jacek Świat.

Wybory prezydenckie w 2010 r. potoczyły się zupełnie inaczej, niż chciałem. Właśnie na Szmajdzińskiego zamierzałem zagłosować, chociaż jego kampania wydawała mi się w dużym stopniu skierowana do osób w wieku przedwyborczym – mam nadzieję, że była to bardziej taktyka autorstwa jego sztabu niż jego własne pomysły. Jego śmierć zostawiła mnie bez oczywistego wyboru. Grzegorza Napieralskiego nie uważałem za dobrego kandydata. Cztery lata później, 10 kwietnia 2014 r., nadal nie widziałem godnego następcy. Jeśli był, to musiał opuścić partię.

PS Resztki świeżo ściętych brzóz.

, , , , , , , , , ,

  1. #1 by tumry on Kwiecień 14, 2014 - 08:30

    I pomyśleć, że w czasie gdy Jerzy Andrzej Szmajdziński był ministrem, ratyfikowano „Porozumienie między Ministerstwem Obrony Narodowej RP a Ministerstwem Obrony Narodowej Federacji Rosyjskiej w sprawie zasad wzajemnego ruchu lotniczego wojskowych statków powietrznych RP i Federacji Rosyjskiej w przestrzeni powietrznej obu państw” – podpisane 7 lipca 1993 r. przez min. Onyszkiewicz Janusz Adama. Znakomicie zatem Tusk Donald Franciszek uwzględnił zgodny z interesem Polski dorobek zmarłego, który paradoksalnie zginął w wyniku rozbicia się na terytorium Ruso-Sowietów polskiego samolotu wojskowego. A towarzysze z SLD jak w tej sprawie pomogli, by prawo prawem było – szkoda gadać. Wszystko to niezłe szmaty są! Ci z PO i SLD przychodzą teraz składać kwiaty pod tablicą pamięci kolegi. Ohyda.

Skomentuj

