Większość ławek przetrwała burzę

Co oznacza informacja, że burza z gradem przeszła nad Wrocławiem, a mieszkańcy ucierpieli i czekają na usunięcie szkód? Zwykle oznacza tyle, że określone zjawiska wystąpiły gdzieś nad Wrocławiem, nad którąś jego częścią. Przykładowo 3 sierpnia 2014 r. na Kozanowie trochę powiało, trochę popadało, w oddali zagrzmiało i tyle, a tymczasem na Ołbinie: wielkie kałuże w parkach i na jezdniach, m.in. zalany kilkunastometrowy odcinek ul. Sienkiewicza pod Ogrodem Botanicznym, na dwóch pasach ruchu, od krawężnika do krawężnika, a nawet trochę poza; kratki studzienek odpływowych w okolicach skrzyżowania ul. Wyszyńskiego i Prusa zatkane przez liście i szczątki rozjechanego gołębia; strażacy wypompowujący wodę z piwnicy przy Wyszyńskiego; leżące na ziemi gałęzie, połamane i przewrócone drzewa; powoli topniejący grad. Wiele efektów można było fotografować. Ja skupiłem się na jednym: ławce w Parku Edyty Stein.



Czytając na internetowych serwisach zapowiedzi nawałnic, zwykle myślę sobie, że w mojej okolicy i tak będzie spokój, przejdzie bokiem albo wystąpi w o wiele mniejszej skali – i często mam rację. Gdy jeżdżę potem po mieście, stwierdzam jednak nieraz, że coś się wydarzyło. Dziennikarze mogliby pamiętać, że kilka osiedli to jeszcze nie cały Wrocław. Ja natomiast muszę mieć świadomość, że to loteria i raz na jakiś czas u mnie też może być widowiskowo.

PS Zaskakuje mnie, że można prowadzić blogi na temat pogody we Wrocławiu, ale jeden z takich w tej sytuacji uważam za bardzo ciekawy. Polecam wpis Gradobicie 3 sierpnia na Wrocławskich zapiskach przyrodniczych.

, , , , , ,

  1. #1 by ZygmuntMolikEWA on Sierpień 5, 2014 - 20:07

    U mnie też przeszło gradobicie, tyle że bez szaleństw. Tak więc ogólnie wciąż jest… przytulnie :)

Skomentuj

