Nowe koryto Średzkiej Wody

Ja rozumiem, że niektórzy mają poczucie humoru lepsze niż ja, ale to, co znajduję na mapach Google’a, czasami mnie dołuje. Gdyby ktoś nie wiedział, jak się nazywa główna rzeka przepływająca przez Wrocław… Zaobserwowane 2 września 2014 r. ok. 15:00. W momencie publikacji notki, kilkanaście godzin później, wciąż tam jest.

Właściwe nazwy zachowały jedynie odnogi rzeki.

Ubytek Odry dotyczy nie tylko Wrocławia. Internetowa Średzka Woda płynie od ujścia Olzy do ujścia Nysy Łużyckiej – od granicy z Czechami do granicy z Niemcami.

Google, zapytany o Średzką Wodę, wyświetla m.in. oczyszczalnię ścieków i uzdatnianie wody. Najwłaściwszym skojarzeniem wydaje się jednak rzeka, zwana też Średzianką, przypływająca przez Środę Śląską i wpadająca do Odry w Malczycach.

Czyj to żart? Czy jest przypadkiem, że poprzednią podobną niedokładność odkryłem prawie dokładnie rok wcześniej? Nie wiem i mało mnie to interesuje. Początkowo myślałem głównie po raz kolejny o tym, że przecież są też inne, wcale nie gorsze, mapy, a z tej korzystam tylko dlatego, że jest połączona z wyszukiwarką, której najczęściej używam… ale mogę to sobie wmawiać, a i tak nic się nie zmieni. Prawda jest taka, że bajery typu Street View sprawią, że pozostanę przy Google’u. Może nawet, pomimo rzeczywiście rosnącej niechęci do tych map, zacznę poprawiać bzdury tego typu. W przeciwnym razie Odra może kiedyś zniknąć na dobre, również w realu. Przecież coś, czego nie ma na Google’u, nie istnieje.

, , ,

  1. #1 by MolikZygmuntEWA on Wrzesień 3, 2014 - 10:31

    Wiedza o naszym pięknym kraju jest, jak widać, wciąż powalająca.
    Na szczęście Odra nie znika, przeciwnie, otacza się ją sukcesywnie pięknie restaurowanymi brzegami.

  2. #2 by Krasnal Adamu on Wrzesień 4, 2014 - 20:25

    Nie mam nic do restaurowanych brzegów, ale zastanawiam się, czy żegluga wróci kiedyś do stanu sprzed dziesięcioleci. Chyba że po prostu era żeglugi już minęła…

    A z profilu https://www.facebook.com/pages/Google-zabra%C5%82o-ODR%C4%98/283569861838842 dowiedziałem się właśnie, że Średzką Wodę zamiast Odry zauważono ponad dwie doby wcześniej, niż ja to zrobiłem. Napisano tam też, że godzinę temu błędna nazwa zniknęła, ale tego akurat nie potwierdzam – nadal ją widzę.

  3. #3 by Krasnal Adamu on Październik 18, 2014 - 10:42

    Raport po miesiącu z hakiem.
    W pierwszych dniach września wzięto się podobno za poprawienie błędu, ale w efekcie podpisy Średzka Woda zostały tylko rozrzedzone. Całkowicie z koryta Odry zniknęły dopiero w połowie września (ok. 14.09). Od tamtej pory omawiany odcinek rzeki przez prawie miesiąc (do ok. 11.10) nie posiadał na mapach Google żadnej nazwy. Potem wreszcie przywrócono właściwy podpis.
    Nie rozumiem, jak to działa. Pół miesiąca, żeby usunąć błąd, i jeszcze miesiąc, żeby go naprawić.

Skomentuj

