Krytyka poglądów niezależnie od poglądów

Wchodząc 20 września 2014 r. na Rynek, usłyszałem czyjąć przemowę, wzmocnioną sprzętem nagłaśniającym. Odruchowo rozejrzałem się więc, czy nie postawiono gdzieś sceny. Zamiast niej wypatrzyłem mężczyznę, Piotra Moskwę, pod pomnikiem Fredry. Z werwą mówił do mikrofonu, że nie chce judeosatanizmu ani unii judeofaszystowskiej. „Polska tylko dla Polaków” – padło również z jego ust. Jako przerywnik uruchomił na chwilę syrenę, a po jeszcze jednym krótkim monologu puścił nam bodajże przedwojenne, jak je określił, „pieśni patriotyczne i antykomunistyczne” i przystąpił do rozdawania z kolegami ulotek.


Jak widać, chodziło o pieniądze na docieranie do ludzi innymi drogami. W materiałach rozprowadzanych przez ekipę związanego z serwisem Infoekspres.pl Moskwy odnalazłem też jednak więcej pozytywnego, mniej agresywnego przekazu, niż w jego przemowie. „Polskie Media Niezależne – Misja Mediów Prawdy bez Cenzury” – to coś, co trafia do mnie jako do blogera, dodatkowo zbanowanego niedawno na forum „Gazety wrocławskiej” po dwóch krytycznych komentarzach dotyczących bzdur napisanych przez jedną panią redaktor. Czwarta władza musi „służyć ludziom i całej Polsce niezależnie od wszelkich poglądów politycznych, religijnych”, „stać na straży każdego obywatela” – brzmi pięknie, idealistycznie. „Media w żadnym razie nie mogą milczeć w przypadku: Działkowców, Spółdzielni Mieszkaniowych i Wspólnot (…) Niszczenia Polski i Polaków” – popieram, bo sam zresztą pisałem kiedyś o protestach związanych z zaskarżeniem ustawy o rodzinnych ogródkach działkowych, mieszkam na osiedlu, na którym doszło ostatnio do niezłej zawieruchy w spółdzielni, a także prowadzę zaniedbanego aktualnie bloga przypominającego, kim są patroni wrocławskich ulic. Mam jednak wrażenie, że tak naprawdę chodzi o wspieranie tylko nacjonalistów. A co z pozostałymi? Z doświadczenia wiem, że w razie różnicy zdań podczas dyskusji z narodowcami mogę bez wahania zostać nazwany żydem, ewentualnie komuchem. Pewnie należałoby mnie pozbawić praw obywatelskich – wtedy treść ulotki by się zgadzała. Dlatego, pomimo pozornej zgodności z moimi poglądami, odrzucam ten przekaz. Tacy ludzie chronią wszystkich Polaków, ale przy tym sami wybierają, kto Polakiem jest, a kto nie. Ja wybieram, że nie będę jednym z nich.

, , , ,

  1. #1 by ZygmuntMolikEWA on Wrzesień 22, 2014 - 20:50

    Ostatnie zdanie jest po mojej myśli. To… jest nas dwoje ? :)

Skomentuj

