Tam, gdzie MPK nie informuje

Tuż po godzinie 8:00, 25 listopada 2014 r., na tablicy elektronicznej na przystanku przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Hallera przeczytałem komunikat, że z powodu nieprzejezdności torowiska przy ul. Przyjaźni między Krzykami a Kleciną kursują autobusy zastępcze. Dziesięć minut później jeszcze tych autobusów nie widziałem, ale znalazłem nieprzejezdność.

Jadący z Kleciny tramwaj linii 17 do połowy wjechał na przystanek Radio i Telewizja. Drugi wagon zablokował przejście dla pieszych i część szerokości wylotu ul. Wiosennej na al. Karkonoską. Gdy tam dotarłem, za nim stały już dwa kolejne tramwaje, a z ostatniego kończyła wysiadać kolumna pasażerów, teraz już zdążających w zdecydowanej większości na Krzyki pieszych. Przyczyny postoju nie ustaliłem, chociaż zastanowił mnie widok paru desek leżących w nieładzie na jezdni.

Mógłbym szydzić: znowu korek tramwajowy, znowu niewidzialne autobusy zastępcze, znowu… – ale już się trochę przyzwyczaiłem i znudziłem. Dopiero przystanek dalej naszła mnie świeższa myśl. Ci nieświadomi ludzie czekający coraz liczniej na tramwaj, który przez dłuższy czas na pewno nie przybędzie… Może miasto mnie trochę rozpieściło, ale uważam, że tablice elektroniczne powinny być na wszystkich przystankach. Przecież nie można oczekiwać, że ludzie sami będą na wszelki wypadek sprawdzać w internecie, czy są jakieś informacje o awariach komunikacji miejskiej. Nie można oczekiwać, że będą mieli możliwość połączenia się z internetem na przystanku. Oni powinni za to oczekiwać, że będą o wszelkich zmianach informowani. Z tym natomiast zdarzają się problemy. Przykładowo w poniedziałek, 10 listopada, na żadnym przystanku nie widziałem papierowego ogłoszenia, że komunikacja miejska kursuje tego dnia inaczej niż w dni robocze. Wyczytałem to dopiero na tablicy elektronicznej. O takich podstawowych rzeczach postanowiono informować tylko wsiadających na nowocześniejszych przystankach? Nieładnie.

, , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

