Czym Odrzańska pachnie

Wieczorem, 10 stycznia 2015 r., powiadomiono mnie telefonicznie, że na ul. Odrzańskiej otwarto przed kilkoma godzinami nową mydlarnię i z tej okazji są w niej duże promocje i smaczny poczęstunek. Niestety nie mogłem się udać na miejsce, ale dowiedziałem się też, że podobno świętowanie z obniżonymi cenami zaplanowano na dwa dni, więc odłożyłem wizytę na ten drugi. W międzyczasie dla pewności poszukałem informacji w internecie. Szybko znalazłem Starą Mydlarnię przy ul. Odrzańskiej 15… ale coś mi się nie zgadzało – ona przecież była nomen omen dość stara, działała od dawna. Szukałem dalej. Tym razem trafiłem lepiej: Mydlarnia u Franciszka, 10 stycznia, uroczyste otwarcie, rabaty, słodki poczęstunek… Zakopane, Krupówki. W końcu zgłosiłem się do swojej informatorki i dopiero ona nakierowała mnie na salon Ładnie Pachnie, czyli nic z mydlarnią w nazwie, przy ul. Odrzańskiej 24. Potwierdzam: wyłożone na ladę również drugiego dnia otwarcia produkty piekarni Pan Croissant zaciekawiły mnie wprawdzie mniej niż jej materiały reklamowe, ale domowej roboty pasty uznałem za naprawdę dobre.

Mydlarnię Wrocławską dwie właścicielki założyły i w listopadzie 2001 r. otworzyły przy ul. Ruskiej 41/42. Był to podobno jeden z pierwszych takich sklepów w Polsce. Jego asortyment szybko się poszerzał, wykraczając przy tym poza kosmetyki. W efekcie drugi lokal otwarto już w listopadzie 2003 r., przy ul. Wita Stwosza 19/20. W listopadzie 2010 r. doszedł trzeci, tym razem dalej od centrum, przy ul. Jedności Narodowej 64/3c, ale nie przetrwał on chyba długo. W grudniu 2012 r. otwarto czwarty, bodajże największy, przy ul. Kuźniczej 59/60. Wkrótce potem zamknięto mieszczący się ok. 250 metrów od niego lokal na Wita Stwosza. Zmian, które nadeszły później, klienci raczej się nie spodziewali. Sklep przy Ruskiej działalność zakończył podobno w połowie 2014 r. Jako ostatni padł lokal przy Kuźniczej. W grudniu trwała w nim wyprzedaż. Równocześnie jednak reklamowano powstające przy Odrzańskiej Ładnie Pachnie.

Chociaż same właścicielki Mydlarni Wrocławskiej podkreśliły podobno, że nie mają z nowym sklepem nic wspólnego, wygląda na to, że przejął on resztki asortymentu z Kuźniczej. Nie dam głowy, ale chyba prowadzi go ich była już podwładna. Powiązania więc istnieją, mimo to dla niektórych wyraźniejsze mogą się okazać różnice. Zanosi się na to, że Ładnie Pachnie w większym stopniu będzie się skupiać na samych kosmetykach, a elementy wystroju wnętrz i inne produkty – poza egzemplarzami przejętymi od Mydlarni Wrocławskiej – na półkach się nie pojawią. Aranżację samego lokalu, również odmienną, osobiście oceniam na plus. Na Wita Stwosza i Kuźniczej czułem się trochę jak w składnicy rupieci: było klimatycznie, ale ciasno. W Ładnie Pachnie jest jaśniej i przestrzenniej. Czy zachęci to niedawnych klientów Mydlarni Wrocławskiej? Myślę, że dla nich najważniejsze są artykuły, więc kwestia tylko w poinformowaniu ich o lokalizacji nowego sklepu.

Częste używanie przeze mnie słów i zwrotów w rodzaju „chyba” i „podobno” wynika stąd, że nie należałem do bywalców Mydlarni Wrocławskiej ani nawet ogólnie tego rodzaju sklepów, zaś w internecie trudno znaleźć o niej informacje, szczególnie o zamknięciach lokali. Dlatego do tekstu mogły się wkraść błędy, za które z góry przepraszam. Faktem jest jednak, że właścicielki sieci rozwiązały spółkę, po czym powstało Ładnie Pachnie. Przekazałem informację.

, , , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

