Koń wrocławskiego Jeźdźca Apokalipsy

Przekaz samochodowy pana Leszka nie jest łatwy w odbiorze. Nie sugeruję, że cechuje go wielka zagadkowość lub wysoka filozoficzność. Po prostu kontakt z nim wygląda zwykle tak, że auto się zbliża i oddala w czasie, w którym przechodzień usłyszy tylko parę zdań lub wersów pieśni i zdąży przeczytać najwyżej niewielką część napisów z karoserii i tablicy na przyczepie. Długo więc nie byłem w stanie się z nim zapoznać inaczej niż internetowo. Wymarzona okazja trafiła się dopiero w weekend 14 i 15 marca 2015 r. Na końcu ul. Mieszka I, za przystankiem autobusowym pl. Bema, ujrzałem bowiem w sobotę zaparkowaną przyczepę…

…a w niedzielę – również samochód.

Wreszcie mogłem bez pośpiechu poczytać o III wojnie światowej, wizjonerach z Meczugorie, chipie bestii wszczepianym pod skórę, egzorcyzmach przeprowadzonych na Anneliese Michel itp.


Oczywiście kierowcę podejrzewa się też o sporo przekazu stacjonarnego, w tym dopiero niedawno znaleziony przeze mnie napis na religijnej ścianie ogłoszeniowej przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego i Kominka.

Pan Leszek dużo jeździ i zwiastuje Apokalipsę – dlatego przyszło mi do głowy określenie „jeździec Apokalipsy”. Wprawdzie z punktu widzenia chrześcijanina już bliżej powinno mu być do proroka, ale jako ateista mógłbym postawić fanatyzm religijny obok wojny, głodu i zarazy. Oczywiście pan Leszek jest tylko jednym z wielu oddanych wierze „nawracaczy” na wrocławskich ulicach: ostatnio często widuję pewien odłam stojący m.in. pod Rondem Reagana i przy pętli Krzyki, a kilka dni temu natknąłem się na wielonarodowościową grupkę młodych ludzi w sweterkach przy pomniku Chrobrego. On jest jednak wyjątkowy. Nie należy do żadnej społeczności, nie ma nad nim hierarchii kontrolujących go przełożonych. Dlatego warto o nim pisać.

, , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

