W Parku Tołpy znów zabawa

Sezon festynowy 2015 w Parku Tołpy uważam za rozpoczęty! Już 17 maja zorganizowano w nim po raz kolejny Wyścigi Rowerkowe w ramach trasy nazwanej w tym roku Metlife Tour – Kocham Rowerek. W następny weekend, 23 maja, odbył się tam natomiast VII Rodzinny Festyn Osiedlowy „Misja na Ołbinie”, tym razem pod hasłem „Po sąsiedzku”. Odpowiedzialne za niego stowarzyszenie „Żółty parasol” zaznaczyło zresztą swoją obecność w tym miejscu już pół miesiąca wcześniej, 7 maja, podczas finałowego spotkania w ramach projektu „Zielony splot Ołbin – sztuka w Parku Tołpy”, którego uczestnicy założyli na drzewa i latarnie własnoręcznie zrobione „sweterki”. Dzieje się, oj, dzieje.

Na Wyścigi Rowerkowe dotarłem wczesnym popołudniem, niestety i tak było już za późno. Dzieciaki poruszały się jeszcze po specjalnych torach, po terenie kręciły się maskotki, w tym pies Snoopy, poza tym jednak trwało składanie namiotów. Mimo to zdążyłem rzucić okiem, gdzie rodzice małoletnich rowerzystów parkowali samochody, i jeszcze raz przekląć nową stację WRM na ul. Prusa.





Na „Misję na Ołbinie” dotarłem o podobnej godzinie i pomyślałem, że znowu się spóźniłem. Scena pusta, ekipa Speleoclubu Wrocław jakby już składała sprzęt, a jedyną wciąż czynną atrakcją wydawało się chodzenie na szczudłach.



Wkrótce się jednak zorientowałem, że było dokładnie odwrotnie. Impreza się dopiero zaczynała. Bańki mydlane? Ciasta? Miód i pszczoły? Wszystko było. Przyjechało nawet dwoje strażników miejskich na koniach.





Nie wiem, czy słusznie, ale Park Tołpy kojarzy mi się obecnie jako najczęściej wykorzystywany do rodzinnych imprez, taki naprawdę dla lokalnej społeczności, żeby ludzie mogli stosunkowo zdrowo i przyjemnie spędzić czas. Można pozazdrościć.

, , , , , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

