RMF też już weszło na dach

W piątkowe popołudnie, 5 czerwca 2015 r., spod pomnika Chrobrego dobiegł mnie hałas. Przed wejściem do Café Borówka ustawiono zagrodę, w oczy rzucało się logo RMF FM. Konferansjer zapowiadał pierwszy w historii koncert na dachu. Letni taras kawiarni tymczasowo zmienił funkcję. Miało na nim wystąpić Sound’n’Grace.




Sam pomysł może i był ciekawy, ale miałem już inne plany, a wielbicielem RMF FM nie jestem, więc nie zostałem dłużej, nie poczekałem na część muzyczną. Zastanowiło mnie jednak użyte określenie: „pierwszy w historii koncert na dachu”. Niedomówienie czy niewiedza? Słynny, ale nawet nie pierwszy, był przecież koncert zbliżającego się do końca kariery The Beatles na dachu siedziby Apple Corps w 1969 r. Później wiele innych zespołów urządzało podobne akcje, chociaż – przynajmniej z tych bardziej znanych – często grały tylko pojedyncze utwory na potrzeby programów telewizyjnych lub teledysków. Kto był pierwszy w Polsce, nie mam pojęcia. Na pewno w 2011 r. grupa muzyków powitała jesień z dachu Łódzkiego Domu Kultury. Lepiej rozreklamowany, zwłaszcza że zorganizowany w ramach Orange Warsaw Festival, był koncert na budynku dworca PKP Warszawa Śródmieście, który odbył się zaledwie trzy tygodnie temu. Podejrzewam nawet, że stanowił on główną inspirację dla RMF FM. A Wrocław? Tu już mam większy problem. Podczas tegorocznego Jazzu nad Odrą trębacz zagrał z dachu Ratusza – ale reszta zespołu stała niżej, pod pręgierzem. W zeszłym roku odbył się koncert Urszuli Dudziak i Iry w Sky Tower – ale nie na samym szczycie, tylko na 48. piętrze. W 2010 r. widziałem występ Janka Samołyka na dachu, ale nie budynku, tylko autobusu – w ramach objazdowej imprezy Red Bull Tourbus. Podobnie działa projekt KR736EJ, który zaprezentował się m.in. na otwarciu Muzeum Współczesnego Wrocław. Ostatecznie wszystkie rozmyślania okazały się niepotrzebne. Po przejrzeniu kilku stron wreszcie trafiłem na jedną z precyzyjnym określeniem: „pierwszy w historii RMF FM koncert na dachu”. To już nie brzmi tak imponująco. Bardziej jak nadrabianie zaległości – żeby przestać być o pół wieku w tyle.

, , , ,

  1. #1 by zlt on Czerwiec 7, 2015 - 10:36

    Jeśli dobrze pamiętam to w 2009 r. podczas otwarcia wyremontowanego Monopolu też grali na dachu.
    Może zabrakło informacji, że to pierwszy w historii RMF koncert na dachu?

  2. #2 by Krasnal Adamu on Czerwiec 8, 2015 - 06:45

    Dokładnie tego zabrakło, jak zresztą napisałem w trzecim zdaniu od końca.
    Zastanawiałem się, gdzie jeszcze we Wrocławiu można zorganizować koncert na dachu. Przyszły mi do głowy chyba tylko parkingi – Renomy i Galerii Dominikańskiej. O Monopolu nie pomyślałem.

Skomentuj

